Twee dagen Warappakreek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu Twee dagen Warappakreek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu

Twee dagen Warappakreek

Blijf op de hoogte en volg gezellig

01 Maart 2015 | Nederland, Nederland

Vrijdag om 9.00 zijn we opgehaald met een bus naar Alkmaar gereden waar we op een bootje zijn gestapt. Onze gids Ieves , de ex-schoonzoon van de buren van Rob en Wilma, vertelde een heel veel over de rivier en oude plantage plaatsen. En ook de slaverij natuurlijk. Op de plantanges zijn soms alleen nog pilaren zichtbaar, de rest is weer teruggenomen door de jungle zo ook de kreken. Op plantage bakkie waar we sliepen hebben we 2 bevlogen eigenaren leren kennen Bas nederlnder en Mascha van surinaamse afkomst ze hebben weer een pachtige plek gemaakt en mooi huis, een schitterende tuin.
Samen met onze gids zijn we via de kreek die 9 km. lang is en door de de eigenaren zelf uitgegraven, naar de zee gevaren onderweg zie je vogels, crabben en een prachtig natuur. We hebben heerlijk gegeten en geslapen op de plantage waar de eigenaren zelf ook een mooi museum hebben gemaakt.
s'-morgens wakker geworden van het gezang van de vogels heerlijk gewandeld daarna op de boot gestapt naar de koffie plantage bezocht.
Na de lunch in een garnalendorp, zijn we dolfijnen gaan spotten en op weg naar Parimaribo.
Morgen naar Rob zijn familie

• 01 Maart 2015 - 15:50

Adri:

Wat leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie reis. Bedankt. En wat beleven jullie veel.
    Geniet ervan. Lieve groeten voor het hele reisgezelschap.

• 02 Maart 2015 - 10:56

Ria Stollk:

Wat een mooi verslag! Het lijkt me echt geweldig wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.
    Veel moois, veel emotie.
    geniet er van en blijf genieten van al dat moois.
    groetjes
    Ria