dag 5 en 6 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu dag 5 en 6 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu

dag 5 en 6

Blijf op de hoogte en volg gezellig

27 Februari 2015 | Nederland, Nederland

Santigron is een dorp waar de Marron leven. Dit zijn de afstammelingen van de eerste gevluchte slaven, Ze leven met families met elkaar met een kapitein aan het hoofd, Ze leven van kostgrondjes[volkstuin] en verkopen veel medicinale en gewone kruiden op de markt,
Na aankomstin het dorp een dorpwandeling gehad, waar de dames ook nog met blote borsten liepen.
Deze gemeenschap bestaat uit 400 mensen volgens de laatste tellen,aangezien de kinderen ook kinderen krijgen kan deze telling ook anders uitpakken.
Onze verblijven zijn prima maar de mensen daar leven in een modderpol ,zeker na alle regen die ook wij hadden. Na de lunch zijn we in een korjaal op zoek gegaan naar Annagonda, helaas door de regen geen dier gezien.
Terug zijn we gaan hangmatteren, later lieten ze ons de Tarantulas? zien.
Eten en drinken is voor ons fantastisch dus na het diner slapen.
De volgende morgen is Irene getrakteerd op een tropische verrassing, de chef liep ontbloot zijn hut uit.
Daarna in pakje 1 aan de jungle tocht begonnen,zie de foto"s.
Om jullie een idee te geven door de vele tropische regen leek het meer op schaatsen maar nu dan in de zon. Onderweg geen apen of boa gezien maar een heleboel plantjes waar mee kan overleven, ieder geval alles super mooi, zien en horen de rest wel.
We zijn in ieder geval zijn we veilig in ons hotel in Paramaribo aangekomen,waar Martin, Rob en Monique bij blinde een heerlijke shiatsu massage hebben gehad. En de surinaamse IRENE heeft voor ons weer heerlijk gekookt.
Morgen gaan we naar Warappa kreek en blijven daar een nachtje slapen.
Dus tot over 2 dagen,brasa

• 27 Februari 2015 - 07:51

Marco & Franca:

Wat gaaf allemaal zeg, wat een belevenissen!
    En geen anaconda? Irene dus wel - de volgende ochtend!! Haha.
    Lieve mensen blijf genieten van al het moois. Wij genieten hier mee door jullie verhalen.
    Liefs van de Daantjes

• 27 Februari 2015 - 09:07

Inge Offers:

hallo allemaal Het klinkt allemaal fantastisch.Hier veel regen. verder alles oke. Geniet maar lekker.

• 28 Februari 2015 - 17:47

Alida:

Hallo allemaal,
    Leuk dat jullie dit sturen en dat alles goed gaat. Wat klinkt het allemaal mooi, leuk hoor! Hier gaan we zo lekker eten met de kleinkinderen en een spelletje doen. Ik verheug me al op het volgende berichtje.

KUSSIES OMAAAA

• 28 Februari 2015 - 23:16

Viola:

Haaaaai allemaal, weer hartstikke leuk om te lezen en de foto's te zien!!! Geniet, geniet, geniet!!! Liefs ons

• 02 Maart 2015 - 18:15

Joany:

Wauw weer een geweldige belevenis! Pa,Rob en Jan bleven zeker rondjes lopen in het dorp, met al die blote boobies! En mam klopt het wat ze zeggen over donkere mannen? hahahah jij kan het nu weten! Bah die tarantulas bezorgen mij hier al kippenvel laat staan daar! nou lieverds geniet! liefs ray en joan