vrijdag snorkelen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu vrijdag snorkelen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu

vrijdag snorkelen

Door: Monique en Irene

Blijf op de hoogte en volg gezellig

16 Maart 2015 | Nederland, Nederland

Vandag staat er snorkelen op Pitchen Beach op het prograqmma.
Vroeg met de taxi naar Pitchen Beach gereden en de dame die ons ophaalde was een gezellige vrouw uioit Tobeco die we ook al bij de visafslag hebben ontmoet.
In Pitchen Beach aangekomen hebben we moeten schuilen omdat de hemel open brak en een van de vele Tobeco buien naar beneden kwam.
Gelukkig is het hier weer snel droog en konden wij het mooie strandpark verkennen. Al snel kwamen wij er achter dat het snoprkelen niet vanaf het strand kon en wij hebben een kaartje voor de Glass bottem Boat gekocht die voor twee en een half uur de zeewop ging naar het rif.
Daar aangekomen was de zee behoorlijk ruw en waren er maar een paar personen die van de boot af sprongen voor een mooi snorkel kwartiertje. Maar wat een ellende ,,,Martin had een videocamera bij zich voor onder water maar door de hoge golfslag en het ruwe weer kreeg hij water in zijn bril en was door het zout volledig verblind en totaal in paniek . Toen oik dat zag ben ik gelijk naar hem toe gezwommen en geprobeerd om hem rustig te krijgen, wat ten dele gebeurde, daarna samen een stuk naar de boot gezwommen waar wij onderweg Monique tegenkwamen die mij geholpen heeft. Dus onze Martin is door twee mooie zeemeerminnen gered terwijl Jan op der boot nergens erg in had. Bij de boot aangekomen moesten wij er weer op en dat was hilarisch omdat Monigue de slappe lach kreeg en de bootsjongen zowat overboort trok. Na deze belevenis zijn we in ondiep water nog lekker aan het zwemmen geweest waarna wij nog net voor de late lunch weer op Turtle Beach bij Wilma en Rob zijn aangekomen. Nog lekker aan de borrel gezeten en gezellig zitten bomen.