dag 19 woensdag de rondreis op Tobeco en donderdag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu dag 19 woensdag de rondreis op Tobeco en donderdag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gezellig suriname - WaarBenJij.nu

dag 19 woensdag de rondreis op Tobeco en donderdag

Door: Irene en Monique

Blijf op de hoogte en volg gezellig

13 Maart 2015 | Nederland, Nederland

Vandaag zijn we met een prve gids een rondrit rond Tobeco gaan maken.De gids kwam een half uur te laat maar hij was wel een gezellige gids die keurig reed en veel kon vertellen over Tobeco.We hebben schitterende baaien en stranden gezien, prachtige regenwouden met de mooiste bomen en planten ( Bromelia's) en een prachtige waterval waar Rob, Martin en Wilma in het onderste gedeelte onder de waterval zijn gaan zwemmen en Monique en ik over een steil en glibberige klimpad aan een touw in het bovenste gedeelte wilde zwemmen en tot de ontdekking kwamen dat de bikini's nog beneden lagen en dus in dit prachtige natuurbassin in eva's kostuum hebben gezwommen.Wat een heerlijke ervaring was.Daarna onwijs lekker geluncht op een bijzondere plek in een Threehouse bij Mormonen. ( geen alcohol) maar het eten was super en bijzonder.Na het eten de ander kant van Tobeco bekeken maar wij waren rozig en deze kant was niet zo mooi als onze kant.Even door de hoofdstad gereden maar dit was niet echt boeiend en daarna op zoek naar lekkere wijn want die hebben ze niet op ons resort.Voldaan en erg moe met een hoofd vol indrukken en informatie naar ons hotel waar we na een kort tukkie weer lekker hebben gegeten met onze eigen wijn erbij.
Vandaag een dag vol l;uieren, zonnen en lezen van roddel en vakbladen.
Opgeschrikt door het geschreeuw van de meeuwen boven de zee zagen wij dat de vissers de netten die ze in de morgen met twee boten hadden uitgezet op zee met de hand aan het binnen halen waren op het strand.
Samen met Jan en Rob zijn Martin en ik er heen gelopen en Martin is spontaan gaan helpen en ik heb de foto"s gemaakt van dit harde werken.Na ongeveer een uur ( Martin was al afgehaakt) kwam het einde van het net in zicht. De vogels werden steeds wilder en we zagen een net vol met vis binnen komen.We denken wel 1000 kilo met allemaal soorten vis.Monique kwam ook kijken en samen maakten we de foto's van de vissers en de vissen., Wat leuk om dit te zien en weer iets wat deze fantastische reis tot een prachtige ervaring maakt.Tot de vogende keer.

• 13 Maart 2015 - 08:22

Marco & Franca:

Leuk lieve zus! Dat was dus weer een dag met een gouden randje!
    Nog even lekker uitrusten en relaxen (komen de boeken van Tessa op je e-reader lekker van pas) en met elkaar genieten!
    We zien elkaar snel. Een dikke knuffel voor alle zes, liefs Franca

• 13 Maart 2015 - 10:41

Guus:

Wat een geweldige ervaring en indrukken maken jullie mee, ik heb genoten van jullie reisverslag en ben benieuwd naar alle verhalen en foto's als jullie thuis zijn, nog heel veel plezier en indrukken samen.

• 13 Maart 2015 - 16:56

Inge:

Lieve allemaal.Wat een belevenissen met de visvangst.leuk martin om mee te helpen. Smaken de wijntjes nog steeds lekker.ben benieuwd naar alle foto;s.rust nog maar fijn uit,want straks is het weer bikkelen.dikke kus en een poot van lexia voor allemaal. ma

• 15 Maart 2015 - 12:45

Adri:

Lief reisgezelschap,
    Het einde van jullie avontuur nadert. Daarom nogmaals bedankt voor alle reisverslagen en foto's. Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt.
    Ik wens jullie een heel voorspoedige terugreis en tot ziens in Delft.
    X Adri.
    P.S. Dinsdag wordt mooi lenteweer verwacht.

• 16 Maart 2015 - 10:37

Joany:

Hallo lieve allemaal,
    Jullie reis wordt steeds mooier! Dit zijn ervaringen o nooit te vergeten! Zo te horen genieten jullie nog met volle teugen. Dit moet ook wel want de laatste dagen zin weer aangebroken! Is vast erg snel gegaan! Nou wij missen jullie wel hoor dus heerlijk dat het bijna weer zover is dat jullie thuis kome! Geniet nog even! Dikke kus ray en joan

• 18 Maart 2015 - 19:16

Ria Stollk:

Werd er niemand zee ziek op die wilde zee. Wel knap dat jullie de boot uit durfden. Maar door die glazen bodem zie je toch niet zoveel moois dan wanneer je echt zelf gaat kijken met snorkels op. Ik snap die paniek van Martin ook wel. Ik zou ook in paniek raken. Gelukkig had hij goeie mensen om hem heen die hem natuurlijk gered hebben. Het was alles bij elkaar weer een mooie avontuurlijke dag.